Odprtje proge

Prva slovesnost na trasi Bohinjske proge je bila 31. maja 1904, ko je bil slovesno predrt Bohinjski predor. Zadnjo pregrado med Gorenjsko in Primorsko je s spro┼żitvijo min podrl ─Źastni gost slovesnosti, cesarski namestnik nadvojvoda Leopold Salvator.

Odprtje celotne Bohinjske ┼żeleznice je bila sprva predvidena za november 1905, vendar se je zaradi te┼żav pri dokon─Źanju predora Bukovo zakasnilo. 19. julija 1906 je po Ba┼íki grapi vendarle pripeljal te┼żko pri─Źakovani otvoritveni vlak, na katerem so bili ┼ítevilni ugledni gostje. Po ┼íestih letih obse┼żnih in za tiste ─Źase drznih gradbenih del, ki so potekala na zelo zahtevnem terenu, je bila dokon─Źno odprta nova ┼żelezni┼íka povezava med tedanjo avstrijsko prestolnico Dunajem ter njenim naglo razvijajo─Źim se pristani┼í─Źem v Trstu.

Celotna trasa ┼żelezni┼íke proge na relaciji Jesenice—Gorica—Trst je dolga 158 km in se v splo┼ínem poimenovanju deli na dva dela: z imenom "Bohinjska proga" ozna─Źujemo 89 km dolg odsek med Jesenicami in Gorico, dvajset km kraj┼íi odsek od Gorice do Trsta pa je dobil ime "Kra┼íka proga".

´╗┐
Predhodna stran
Za─Źetna stran
Naslednja stran