Vladimir Kaučič / Jean Vodaine: Bad adn

Likovno tipografska razstava
19.04.2002 - 19.06.2002

Vladimir (Frederic) Kaučič, z umetniškim imenom Jean Vodaine, se je rodil 6. julija 1921. leta na Čiginju na Tolminskem. Leta 1924 se je s starši preselil v pokrajino Moselle v Franciji, kjer se je, tako kot njegov oče, najprej izučil za čevljarja. Leta 1947 je objavil svojo prvo pesniško zbirko in si kupil tiskarski stroj. Leta 1961 je izdal prvo številko literarne revije Dire; v naslednjih letih je poleg izdajanja le-te tudi slikal, pesnil, oblikoval plakate, tiskal knjige in razstavljal. Leta 1999 je poleg ostalih nagrad in priznanj za svoje delo prejel odlikovanje reda viteza umetnosti in literature, naslednje leto pa so v kraju Baslieux po njem poimenovali ulico.

VODAINOVO SLIKARSTVO

»Moje slikarstvo je barbarskega porekla. Sežgal sem okoli dvesto platen, ker mi je nekdo rekel, da so podobna Kokoschkinim. Moj pokvarjeni televizor pa mi je dal navdih za drugačen način slikanja, soroden pikam na malem ekranu, in pa načinu slikanja barbarskih ljudstev. Ganljiva misel za Seurata, ki je umrl pri petintridesetih letih. Ne, ne slikam pointilizma. Uporabljam le optični učinek, ki ga dobim s pikami. Barve, ki jih vidimo, ne obstajajo, čeprav se je treba zelo približati, da to verjamemo. In ker so oči gledajočih različne, zazna vsakdo od njih drugačen optični učinek. Barv ne mešam na paleti. Zato mislim, da sem v sedanjem slikarstvu zelo sam, razen kakšnih plemen v Oceaniji in pa družbe Sant Soleil. Zbogom, fotografija za fotografe. Kar se pa mene tiče, slikam barbarske simbole in pri tem uporabljam nekaj deformiranih in povečanih glagoljaških znakov.«
Jean Vodaine,
Tu in tam – odlomki iz Popotniki solsticija, katalog razstave

VODAINOVA TIPOGRAFIJA

»V današnji kulturi smo navajeni in razvajeni z vizualnimi podobami. Naše notranje uho niti nima več časa slišati ritma besed, ki jih gledamo. Knjige so stiskane brez pravega odnosa do materiala, ki ga nosijo in iste črkovne vrste so lahko brez pravega razloga in celo brez racionalne odločitve uporabljene enkrat za reklamo dnevnih banalnosti, drugič pa za vrhunsko poezijo. Včasih je bilo branje poezije »zvočenje besed«, materialnost črnega na belem je bila prevedena v zvok. In iz tega časa prihaja Jean Vodaine. Zanj ne velja pritožba Lawrenca Ferlinghettija, da je »tiskarski stroj naredil poezijo tako tiho, da smo pozabili njeno moč, ki jo ima kot »ustno sporočilo«. Vodainove knjige so narejene z ljubeznijo, s preudarnostjo in z umetniško nonšalanso. Če zahteva pesem tišino, jo naredi, če hoče pesem kričati, Vodaine kriči skupaj z njo.
Hugo Ball je dejal, da sta slika in beseda eno in da slikar in pesnik spadata skupaj. Kako bi torej Vodaine lahko boljše začrtal svoje delovno polje kot tipograf in tiskar? Imeti material, ki nosi tvojo misel, v popolnem nadzoru – mar ni to največ, kar si lahko umetnik zaželi in privošči?«
Petra Černe Oven, Črkoslovje kot orodje poezije

Avtorja razstave: Irene Mislej (Pilonova galerija), Marko Grego

Ob razstavi je izšel obsežen razstavni katalog Bad adn: Jean Vodaine, kjer je podrobneje predstavljeno življenje in delo tolminskega rojaka živečega v Franciji.

Razglednice doline Soče

Objavi svojo spletno razglednico
Odpiralni čas
Tolminski muzej, stalna razstava

torek - petek: 9h - 16h
sobota, nedelja, prazniki: 13h - 17h
ponedeljek zaprto
zaprto tudi 1. novembra, 24., 25., 26., 30. in 31. decembra ter 1. in 2. januarja in ob sobotah in nedeljah v januarju in februarju
Vstopnina
Tolminski muzej, stalna razstava

posamezniki
odrasli 5 €
otroci, dijaki, študenti
in upokojenci 4 €
predšolski otroci brezplačno
družine z otroki do 15 let 10 €
invalidne osebe
in spremljevalci brezplačno

skupine
odrasli 6 €
otroci, dijaki, študentje, upokojenci 5 €
invalidne osebe 30 % popust

Tolminski muzej, občasna razstava
individualni ogled brezplačno
voden ogled (vsaj 10 oseb) 3 €

invalidne osebe: 30 % popust

EU kartica ugodnosti za invalide

Celoletna vstopnica za šolarje 10 €
Facebook
Youtube
RSS